Sidor

måndag 15 september 2008

Höstkänsla


Ny vecka - och nytt väder! Från varmt och kvavt, med temperaturer över 30 grader, så är det nu mulet, det åskar och regnar och har sej, och nu på kvällen är det bara 18 grader. Hösten är här, känns det som.

Men regnet är MYCKET efterlängtat efter en kruttorr sommar, så det är bara att hälsa regndropparna välkomna. Och man deppar ju inte ihop för det här, för är det nåt som är säkert så är det att solen snart kommer tillbaka, den har bara tagit en liten nyttig vilopaus...

Tog en bild på molnen som liksom låg som ett band runt berget när vi nyss tog vår kvällspromenad. Men snart får vi hitta andra tider att promenera på, för ett tydligt tecken på att hösten är här är ju att det mörknar tidigare, redan vid 8-tiden blir det kolsvart. Därav den svarta bilden...

I morron måste jag få ändan ur vagnen och göra en äppelkaka eller äppelpaj eller nåt sånt...har fortfarande inte gjort någon, trots att vi har massor med äpplen...

3 kommentarer:

Marianne sa...

Låter härligt med lite svalka. Det önskar jag mig också. Har fått dra på extra mycket med AC här i huset i dag, höll på att smälta bort i morse.

Har du gjort någon äppelkaka än?

Grekland nu sa...

Ja, jag tycker det är svårare att stå ut med hög värme än med kyla. Värmen kommer man liksom inte undan, medan man kan bylta på sej extra kläder om det är kallt. Nu är det rätt lagom här, tycker jag.

Grekland nu sa...

Glömde ju säga att jag faktiskt fick bakat en äppelkaka - äntligen, tyckte mina hemmavarande barn...Snart ska jag pröva ditt smaskiga recept på äppelpaj också.