Sidor

lördag 24 maj 2008

Papoulias, Charlotte och Kalomira


Det har varit en hel del svenskt i grekisk TV de här dagarna. Skvallerkanalerna har tjatat i flera dar om Eurovision, förstås, och det har pratats mycket om Charlotte som favorit. Och då följer också prat om hennes ålder, att hon har två barn och ändå är så snygg (nåt måste hon ha gjort!!)... Ja, jag säger då det.

Sen har Stockholm varit i blickpunkten eftersom Greklands president Papoulias varit på officiellt besök och ätit middag med kungen. Vi har fått se högvakten och middagsbordet ett antal gånger (nyhetsprogrammen visar gärna samma nyhetsinslag flera dar i rad), men igår visades också ett besök som presidenten gjorde i det nya bostadområdet vid Hammarby. Journalisten talade om området som ett unikt föredöme, förstod dock inte riktigt varför.. Och sen var visst Papoulias på besök hos greker i Göteborg också och träffade bl a Elena Paparizous pappa.

Och ikväll är det alltså dags att bänka sej framför TVn igen, för hur lågt jag än tycker att Eurovision har sjunkit när det gäller låtarnas kvalitet, så bara måste jag ju ändå följa hur det går för Hero och Charlotte. Den andra tummen håller jag för Greklands lilla yrväder Kalomira.

Lycka till alltså i kväll, Charlotte och Kalomira...

Andra bloggar om: , , , ,

4 kommentarer:

Simela Meletlidou sa...

är så glad för din skull!
äntligen är det slut på eländet som egentligen inte är ett elände om man tänker på det positiva de gör!

ska tänka på dig med strålningen - själv slapp jag dessa och har därför ingen erfarenhet att komma med!

lycka till!!!

Grekland nu sa...

Tack för ditt stöd under hela den här perioden! Jag hoppas strålningsperioden blir lättare än cellgifterna - kommer du till Thessaloniki i sommar så hör av dej, för jag kommer att vara där till minst 20e juli!

Musikanta sa...

Med Hammarby menade de väl Hammarby Sjöstad - det nyaste (och dyraste) bostadsområdet i Stockholm. Ligger otroligt vackert precis vid vattnet, men lägenheterna där kostar miljoner!

Grekland nu sa...

Ja, det var Hammarby sjöstad. Visst är det fint, gick en promenad där för ett par år sen när folk började flytta in. Men vari det unika bestod, det fattade jag aldrig.