Sidor

söndag 16 augusti 2009

Lite skönhet bara




Kan inte låta bli att sätta in några bilder som är så där riktigt typiskt grekiska. Så där att de ser ut som en turistbroschyr och som man tror är förskönade och alltså inte avspeglar verkligheten. Och så som en del tror att det ser ut överallt i Grekland...

Det gör det INTE, det kan jag garantera, men på Santorini ser det faktiskt ut så här, säger yngste sonen som i sommar varit där(själv har jag inte varit där - än). Det är bara så här fruktansvärt vackert. Och han har tagit bilderna med en enkel digitalkamera.

Alltså bjuder jag så här på söndagskvällen på lite skönhet och typiska ö-bilder, kanske är dags att visa även den sidan av Grekland på den här bloggen, inte bara bilder på träd, vinodlingar och floder.

Så det är bara att njuta och hoppas att man kan komma dit nångång. Jaa nu vet jag! Ska be dottern att ansöka om att få jobba där som lärare nästa år, då kommer lilla mamma farande efter som ett skott...

Andra bloggar om: , , ,

5 kommentarer:

Marianne sa...

Jaså ÄR det verkligen så där vackert där? Då får man väl se till att pallra sig dit!

Eva sa...

Det ÄR verkligen så vackert där. Har själv precis varit där i två magiska veckor.

Herr Fryle sa...

Santorini är verkligen vackert från sjösidan. En fantastisk ö för fotografer men annars tycker jag den saknar mycket av charmen man finner på andra öar.

Grekland nu sa...

Marianne - jo, det är nog så att man måste ta sej dit nångång. Fast jag har många öar på min måste-lista, har knappt varit nånstans i övärlden.
Eva - ja du har ju alldeles färsk erfarenhet av ön! Väntar på fler reseberättelser av dej...
Herr Fryle - Santorini är ju lite speciell eftersom det är en vulkanö, det är väl därför den är så vacker kanske. Det där med att den saknar charm har jag inte hört förut, men den kanske är för turistisk?

Minerva sa...

Ja, det är verkligen så vackert.

Härförleden träffade jag ett par som har sommarhus där. Oj, vad avundsjuk jag blev.