Sidor

fredag 29 april 2011

I turbofart

Det är fredag idag men jag hoppar över temat i Show and tell den här gången. Just nu pågår livet i turbofart och det är lite ont om tid att skapa intressanta inlägg.

Det är fullt upp här hemma fortfarande av påsklediga barn och tillhörande svärson och kompisar. Liv och rörelse, kläder och prylar överallt, mat som ska handlas och lagas. Yngste sonen fyller år idag, present ska köpas, tårta fixas. Mellansonen ska in i lumpen på måndag - kläder, skosulor, hänglås, rakgrejer och tusen andra småsaker måste samlas ihop. Dotter och måg åker tillbaka till Kreta i morgon och vi försöker umgås så mycket vi kan.

Och mellan varven försöker jag jobba också. Det är rörigt men jag klagar inte, jag känner mej rik och glad när jag har min familj omkring mej...Snart kommer lugnare dagar igen.

7 kommentarer:

Inget nytt under solen sa...

Det låter härligt! Hälsa yngsta sonen och gratulera! Och önska lycka till den andre sonen.
Allt gott till er! Kram!

Bejla sa...

Så är det bara ibland, och då ska så klart familjen prioriteras före bloggen! Hoppas att ni fick ett trevligt födelsedagsfirande idag (här är det ju fortfarande fredag). :-)

Ingrid sa...

Det är härligt att ha familjen omkring sig. Det är sådana dagar man njuter av. De lugna dagarna är också njutbara men på ett annat sätt. Då kan man ju idka sig med det man vill göra och inte bara det man måste göra.

Magdalena and Co in US sa...

Låter som "Full Rulle Kanelbulle" hos dig. Ha en fin helg

Anonym sa...

Hej och hå! Tänk när dom var små, då var det så där hela tiden! Att man orkade!

Vi har en son här just nu, och det är jätteroligt. Han har en förmåga att lägga sina prylar överallt i hela huset medan han är här, och när han sen åker blir det liksom tomt och ödsligt, inte bara han själv utan hans grejor fattas...

Antagligen tyckte min mamma detsamma när jag och mina syskon kom och for. Hon stod alltid på yttertrappen och vinkade av oss. Jag kan se henne än för mitt inre öga. Lite ledsen för att vi for, lite glad åt lugnet som kom tillbaka.

Monica P

Grekland nu sa...

Birgitta - ska hälsa till alla från dej! Kram!
Bejla - just det, ibland tar själva livet liksom över och så har det varit några dagar. Men snart är jag nog tillbaka vid datorn igen...
Ingrid - Det är härligt med variation i tillvaron. I början när alla barn hade flyttat iväg kändes det väldigt tyst och tomt, men sen vande man sej och började tycka att det kunde vara skönt med lugnet. Det är väl därför det känns lite "rörigt" nu när vi blir sådär många här hemma igen. Men mysigt är det!
Magdalena - haha, ja så kan man också kalla det!
Monica - precis, så tänker jag också ibland: hur orkade man när barnen var små och det STÄNDIGT var full rulle! Men man var väl ung och stark...Idag stod maken och jag och i dörren och vinkade för fullt när dotter och måg åkte iväg. Och sen skvätte jag lite vatten efter bilen, för så gör man här. Fast jag vet inte varför?!Vet du?

Musikanta sa...

Nej, när man får påhälsning av barn och i mitt fall barnbarn blir det inte en sekund över till bloggande. Och det kan ju vara skönt det också...
Härligt att ha hela sin familj omkring sig!
Kramar från Ingrid