Sidor

torsdag 1 mars 2012

Små synder


Jaja, jag VET att fettisdagen är förbi. Och dessutom äter jag inte socker och vitt mjöl. MEN, när en snäll svensk väninna kommer förbi och bjuder på hembakade semlor, vad gör man då?? Jo, då äter man och njuter och låter mandelmassan smälta i munnen...(Och vad vore livet utan små synder?)

Men sen kontrade jag det med att laga spenatris som åts tillsammans med blomkål, vitkålssallad och grönsallad med avocado och gojibär. Såja, balansen är återställd.

Annars förbereder jag en lektion för ytterligare en person som vill lära sej svenska. Vi drar igång i morron. Och jag fortsätter göra gymnastik för att få tillbaka rörligheten i höger arm. Det går framåt.

8 kommentarer:

Monica P sa...

Jag har haft datorkrångel och vant mig av med att sitta här och knappa...i ett iskallt rum...men värmen kommer väl snart. Alla goda tankar till dig efter operationsepisoden.

anneli sa...

Kalo Mina!
Mums! Så gott med semlor,måste baka nån dag till mina grekiska vänner,själv har jag inte ätit en enda i år!
Vad är gojibär?

Anonym sa...

Låter som en underbar middag, kan inte annat än beundra dina talanger. Bra att återhämtningen är på gång!
h.Inga-Britt

Musikanta sa...

Har varit ståndaktig och inte ätit en semla i år. Men visst hade det varit gott och hade någon kommit förbi med en hade jag mumsat i mig den direkt!
Kramar från Ingrid

Grekland nu sa...

Monica - Datorkrångel är inte kul, hoppas det löser sej. Och tack för dina goda tankar!
anneli - Kalo mina själv! Förr bakade jag själv och semlorna var väldigt populära hos mina grekiska vänner. Det här var min första och enda för i år, helt klart. Gojibär är en sorts torkade röda bär som är väldigt nyttiga, jag äter dom i gröten och på salladen - jättegott!
Inga-Britt - Krävs inte så värst mycket talang för att göra spenatris, men det är både gott och nyttigt. Man kan även byta ut spenaten mot purjolök, om man vill.
Musikanta - Duktiga du som varit så ståndaktig! Här är det lättare att vara ståndaktig eftersom det inte finns några semlor att köpa. Men när någon kommer och frestar så är det svårt att stå emot...

Annika sa...

DET är klart att du njöt av semlorna.
Absolut!
Jag har ätit flera semlor, alla hembakade. Jag har kvar semlebullar i frysen-
Så det kan nog bli en till.
DE är ju så goda.

anitaskreta sa...

Jag kan bara tala om att for en par dagar sen skrev jag som status pa min facebook. JAG VILL HA SEMLOR. Jag vill ocksa att nagon kommer hem till mig med semlor. Ha en bra helg

Grekland nu sa...

Annika - Det verkar som om du är garderad från alla håll! Jag brukade också baka egna bullar förr när barnen bodde hemma, men nu blir det inte. Men de är ju bara så goda...
anitaskreta - Ja, det är lyxigt när nån kommer hem till en med ett sånt här fat, helt klart!! Synd att du inte bor lite närmare så du kunde kommit och fått smaka.