Sidor

söndag 26 maj 2013

En intensiv helg med kören från Jönköping

Det blev som jag trodde - en alldeles utmärkt helg! Väldans trevlig, till och med.  Bymarkskyrkans kör från Jönköping kom till oss i Svenska föreningen på lördagskvällen och sjöng härliga sånger. En del nya, andra MYCKET välkända vårsånger som jag inte sjungit på minst 20 år: Vintern rasat ut, En vänlig grönskas djupa dräkt med flera...
 Flöjtisten bjöd också på vackra tongångar.
Det kom hysat många på konserten och det var kul att träffa både gamla och nya medlemmar. Fika och svenska flaggor, vad annars.

Idag tog hela kören - och jag - bussen till Naousa och Dalamaras vingård. Där bjöds vi på guidad tur, god mat - och goda viner, förstås. Och de soltörstande svenskarna slängde sej i gröngräset och njöt av solen. Men sen sjöng de också av hjärtans lust - och det gjorde susen för vinet på lagring, menade vinodlaren Dalamaras...
Efter denna intensiva helg såg himlen lite extra spännande ut fram på kvällskvisten.

1 kommentar:

Elisabet Grönte sa...

Hejsan! Vad trevligt med körbesök. Jag fick ett mail från dig nyss med en uppmaning. Vill att du kontaktar mig. Någon kan ha kapat min eller min mail och skickar uppmaningar slumpmässigt. Ditt efternamn var rätt på mailadressen men inte som avsändare. Det var ett annorlunda mail. Hälsningar Elisabet Grönte