Sidor

söndag 6 april 2008

Nysnö på berget


Det har regnat oavbrutet i tre dar - men idag höll det upp och det blev en promenad i alla fall längs vägen med alla fruktodlingarna (även om jag har rätt mycket domningar och stickningar i fötterna och jag kände mej som en vaggande anka när jag försökte med konststycket att gå försiktigt på dom...doktorn hade rätt ang domningarna, de blir värre för varje behandling).

När det regnade hos oss i Naousa de här dagarna, ja då snöade det uppe på Vermions topp. Nu har visserligen skidanläggningen stängt för säsongen, men nysnön på sluttningarna lyste skinande vit i solen. Kan inte låta bli att dela den synen med er... (även om jag redan har en liknande bild till vänster på sidan, tagen en vår för ca tio år sen. Men det hjälps inte, jag tycker det är lika vackert varje år).

Och meteorologerna lovar 30 graders värme under nästa vecka! I alla fall i södra delen av landet. Typiskt grekiskt väderomslag...från snö till högsommar på tre dar. Kanske det är dags att plocka fram sommarkläderna, blir nog för varmt att gå omkring i stickade tröjor.

Andra bloggar om: , ,

6 kommentarer:

Annika Ahlefelt sa...

hej Ingabritt,
Jag förstår inte varför det ska vara så vansinnigta jobbigt att publicera en kommentar...det är nåt jag inte fattar.
I alla fall ville jag säga att bilden var härlig. Började plötsligt längta till Grekland även om det är vackert nu här hemma också, men små vårlökar och skilla som börjar titta fram. Hoppas det rä någorlunda bra med dig, det låter så. Men varför har du domningar??!!
Tänker på dig.
din vän
annika

Anonym sa...

Åh detta vackra berg. Det är helt underbart att se och den härliga vårgrönskan. Det måste väl närmast bli explosionsartat när värmen kommer så snabbt. Jag hoppas domningarna försvinner snart, i alla fall när behandlingarna är slut. Helst före dess.

Grekland nu sa...

Annika, när du kommenterar utan att ha en egen blogg så kryssar du i rutan för anonym och sen publicera (tror jag), man ska inte behöva skaffa eget konto osv. Men du lyckades ju till slut i alla fall... Jo, domningarna är förstås en av alla konstiga biverkningar man får av cytostatikan, det finns hur många som helst.
Ingegerd, ja visst blir det explosionsartat, för värmen kommer alltid så häftigt. Men det är lite märkligt att det också kan snöa så pass sent.

Simela Meletlidou sa...

har skrivit kommentarer flera gånger här dock utan framgång....

tror inte mitt problem är som annikas men misstänker wordpress platform som jag nyss började med spökar!
hoppas jag fixar det nu!
ax, denna it-världen - ibland har jag en känsla att ju mer jag lär mig dessto mindre jag kan!

Anonym sa...

Oj, trodde inte det kunde regna oavbrutet i Grekland... här i svedala hör det ju till vanligheterna. Speciellt här på bästkusten... fast det talar vi mycket tyst om ;)

Anonym sa...

Annika och Ingegerd : Annika ska klicka i Namn/URL och sedan skriva sitt namn men strunta i att skriva någon Webadress