Sidor

fredag 30 januari 2009

Månadens mobilfynd


Och så var det fredag igen. En fredag som börjar med lätt regn och en förskräcklig hosta. Men jag fick en dunderkur antibiotika igår, så det ska väl hjälpa.

Temat för "Show and tell" idag är Månadens fynd, det är Strandmamman som hittat på. Ja, det borde väl inte vara så svårt, tänkte jag, eftersom januari är reamånad i Grekland. Men när jag tänkte efter en gång till så insåg jag att jag inte köpt nånting än på rean! Inte så att jag inte vill ha nåt, men det har bara inte blivit av. Men rean pågår en bit in i februari så nånting ska jag nog hitta...

Istället ska jag berätta om ett annat köp som jag är barnsligt glad över! Nämligen min nya mobiltelefon! Tack vare det abonnemang vi har så får man ibland ett "bidrag" för att köpa ny telefon. I år skulle vi få 45 euro och då tänkte jag äntligen slå till, NU skulle jag köpa ny telefon! Har haft en gammal Nokia i massor med år, i en modell som man nog bara kan hitta på museum nuförtiden. Visserligen har den fungerat alldeles utmärkt och haft ett batteri som hållit i minst en vecka, men jag har nästan skämts för att ta upp den ur väskan...

Sagt och gjort. Travade iväg till Cosmote och bestämde mej för en liten tjusig telefon som heter Nokia 2680 Slide. Den låg liksom så bra i handen. Dessutom tyckte jag om det där med slide, att den med ett enkelt tumgrepp glider upp. Den har också ganska stora knappar och stor skärm, mycket viktigt för en dam i min ålder. Den har förstås också kamera och annat finurligt (som min gamla aldrig hört talas om), men allt har jag inte lärt mej än. En sak i taget.

I vilket fall som helst så betalade jag tack vare bidraget bara 37 euro för den, vilket jag tyckte var ett fynd! Sonen har också sett till att skärmen fått en bild på Stadshuset i Stockholm med en regnbåge i bakgrunden (tagen i somras), så nu är jag så nöjd och glad. Nu är det bara att ringa till mej, skicka små sms går också bra...

Andra bloggar om: , , , ,

5 kommentarer:

Marianne sa...

Verkligen ett fynd! Telefonen har ju blivit så personlig i dag att det faktiskt är ganska viktigt hur den känns och ser ut och fungerar. Fast jag använder aldrig alla finesser som mms, radio, kamera och vad det är. Jag ringer med min. Så gammel är jag!

Margaretha Magnolia Nordgren sa...

Vad kul att man kan SMS:a dig och ringa. Om man visste numret... Och det ska du ju inte lägga ut här, det vore ju inte så överlagt. Skicka på annat sätt.

Fritt ur hjärtat sa...

Helt klart ett superfynd! Stora knappar, vilken lyx, jag får använda naglarna!

Grekland nu sa...

Marianne - när det gäller det där med finesser så är jag nog likadan som du, huvudsaken den går att ringa med och skicka sms.
Margaretha - jovisst kan man smsa och ringa, det har man alltid kunnat. Det är bara det att jag nu svarar i en finare och mer modern apparat! Du ska få numret...
Fritt ur hjärtat - undrar ibland om man får större och tjockare fingrar med åren? Nåt måste det ju vara som gör att vi vill ha lite större knappar.

StrandMamman sa...

Grattis till din nya fina Nokia!!! Och tänk, den går att ringa med också :)) Bra fyndat!