Sidor

torsdag 3 juni 2010

Blomster och skådespel

Det är lite av upp-och nervända världen. Den grekiska solen lyser - med sin frånvaro. Och svarta hotfulla moln hopar sej över hustaken. Och rätt som det är så släpper dom ifrån sej en störtskur eller börjar dundra.

Och med sånt väder så blir det skådespel på himlen av regnbågar nästan varje kväll. Obs regnbågar i plural. Igår bjöds vi på två stycken, en stark och en svag.

Och idag påbörjades en blomstermässa i parken, under den stora, flera hundra år gamla platanens lövverk.

Skol-och dagisklasser var där och fick lära sej lite om blommor och blad. Själv köpte jag ett par nya krukväxter till balkongen.

Och sen kunde jag inte motstå ett par krukor, smyckade med snäckskal och stenar. Men nu får det vara nog, för det får inte plats mer på min lilla balkong.

Nu ska jag vila middag och läsa den spännande upplösningen av Leif GW Perssons Linda - som i Lindamordet...
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 kommentarer:

Marianne sa...

Kul med nya blommor till balkongen. Jag vill också ha nya nu, för jag tycker mina begonior ser så trista ut. Vet inte vad jag gör för fel. Eller så är det bara för varmt för dem.

Musikanta sa...

Det ser härligt ut trots regnväder. Jag älskar plataner - påminner mig om min lyckliga tidiga ungdom när jag tillbringade några somrar nere vid franska rivieran...
Har hittills inte läst något av Leif GW Persson - det är kanske dags!
Varm kram/M