Sidor

onsdag 27 april 2011

Som i en svensk skog

Vart har den berömda grekiska våren tagit vägen? Regn, rusk, fukt, dimma och kyla - tycker lite synd om de svenska turister som redan kommit till Grekland och vill strosa omkring i badtofflor och linnen. Själv byltar jag på mej jacka och halsduk när jag går ut och ångrar att jag redan ställt ner stövlarna i källaren.


Så idag när svenska väninnan A. från Thessaloniki kom på besök var det inte en chans att se berget. Hon fick tro mej på mitt ord att det faktiskt gömmer sej ett 2000 meter högt berg här bakom dimman.

Men vi gick omkring och låtsades att vi var i en svensk skog. För det luktade fuktig jord och natur! Och vårfåglarna sjöng i alla fall, de bryr sej inte om vädret utan går efter almanackan som säger att det snart är maj.

2 kommentarer:

Magdalena and Co in US sa...

Det är i alla fall grönt och vackert. Förstår du är trött på regnet, jag med!!! Ikväll har vi tornadovarning igen till 2 i natt, suck. Jag vill ut och påta i jorden. Mysigt med svenskbesök

✿Ewa sa...

Ser ut som om ni fick en fin dag trots "dåligt" väder. Skogsdoft och fågelkvitter är en fantastisk kombo. :)