Sidor

torsdag 29 mars 2012

Nu blommar mina favoriter


Att åka genom den makedonska slätten från Naousa till Thessaloniki är just nu en ren rosa fröjd. Mina favoritträd blommar nämligen för fullt - persikoträden! Kan inte se mej mätt.

Försöker varje år fånga de blommande träden som skiftar i olika rosa nyanser på bild, men det gör inte rättvisa åt skönheten. Detta måste ses i verkligheten.

Nu är min lilla väska packad och i morgon bitti åker jag på reportageresa till huvudstaden. Även om det är fråga om jobb så ligger det HELT på nöjeskontot...Under vägen får jag se hur det blommar i hela det grekiska inlandet! Ska försöka rapportera från Aten - trots min "blinda" kamera.

7 kommentarer:

anneli sa...

Visst är det bara så underbart med all dess blomning just nu.
Det är den vackraste tiden!
Ha en god resa!

anneli sa...

Glömde säga att dina bilder är ju helt underbara med blinda kameran ;-)

Äventyret framtiden sa...

Underbart!
Har aldrig sett persikoträd blomma tidigare

Ha det gott!

M sa...

åh det är så trevligt att titta in här efter ännu en lång arbetsdag. Det blir säkert underbart att åka genom inlandet och se allt det nya gröna (åker själv hem till Grekland om en vecka -som jag längtar!). Bilderna är jättefina, speciellt den första! Åh, nu längtar jag ännu mer!
Trevlig helg, M

Gnuttan sa...

Vad härligt! Jag har ett persikoträd här i trädgården, i kruka, som blommar för fullt med just den härliga färgen. Nu varnar de för frost nästa vecka, hopppas den klarar det..
Trevlig helg!

Inget nytt under solen sa...

Underbara bilder! Man nästan känner doften...

Grekland nu sa...

Anneli - Våren är otroligt vacker - överallt! Det är bara lite olika växtlighet på olika platser.
Pettas - Det hade inte jag heller förrän vi flyttade hit. Jag tycker den rosa färgen (som varierar lite i mörkare och ljusare nyanser) är ljuvlig!
M - Så glad jag blir att du tycker det är trevligt med ett "besök"! Hoppas du får en härlig tid i Grekland, antar att du ska vara här under påsken.