Sidor

måndag 24 september 2012

Promenad i Rethymnon

 Idag har jag strosat runt på egen hand i de gamla delarna av Rethymnon. Det är bra att göra det på morgonen, innan det tjocknar till av turister.Men först smet jag in på universitetets bibliotek, det ligger i närheten av där dotten bor, och de har gott om datorer med fri internet. Jag gjorde var jag kunde för att se ut som en av de nya lärarna när bibliotikarien tittade lite extra undrande på mej.
Gick omkring i myllret av gränder.. Många hus är hur gamla som helst och har vackra trädetaljer.
En kopp kaffe blev det på Thalassografia, tror jag det hette. Med utsikt över hamnen.

Om en stund går solen ner, men innan dess ska vi ta oss en tur till stranden. Den har jag inte sett ännu...

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad roligt att du tycker om "min" stad.... Hoppas att din dotter trivs här också!

Hls Camilla - Rethymnon