Sidor

fredag 12 april 2013

Grattis till Aris Fioretos!

Måste ju bara få gratulera Aris Fioretos som igår fick Samfundet de nios stora pris på 300 000 kr! Med sin halvgrekiska bakgrund känns det ju som om han delvis hör till "oss" här nere i sydöstra hörnet. Jag skrev ju ett inlägg om honom häromdan, den som vill kan läsa här. Och här är inlägget jag skrev från hans besök i Thessaloniki i januari. Nu återstår bara att läsa någon av hans böcker (liiite pinsamt att jag inte gjort det) - helst vill jag läsa Halva solen.

Annars går veckan i sångens tecken. Jag sjunger ju numera i två körer, en i Naousa och en i Veria. Och Veria-kören ska ha sitt första framträdande på lördag på ett kafé, då vi ska sjunga sånger av Manos Chatzidakis. Så nu övar vi varje kväll, igår slutade vi inte förrän vid midnatt. Hoppas rösten håller! Kulturen lever och frodas...

3 kommentarer:

Eva i Tyresö sa...

Tack och lov att kulturen lever och frdas ---och Du!
Du skriver så bra och man lär sig mycket av det du delger oss.
Tack för det!
Eva i Tyresö

Anonym sa...

Verkligen härligt, gratulerar honom även om jag aldrig hört talas om honom innan du skrev om honom i bloggen!
h. Inga-Britt

m sa...

Gillar!