Sidor

fredag 7 juni 2013

Mingel

Det där med att fira svensk nationaldag brukar jag sällan göra. Men i år blev jag inbjuden till den svenske ambassadörens residens i Aten för att fira dagen tillsammans med andra svenskar, och då tackade jag förstår ja. Så igår minglade jag med en massa folk på den fina terrassen i villan i Filothei.
Skandinaviska kyrkans fina lilla kör - Iriskören - sjöng härliga sånger för oss. Det var kvällens höjdpunkt tyckte jag.

Nuvarande ambassadören Håkan Malmqvist tackade för sej i ett tal. Han lämnar nu Aten för en ny tjänst i Bryssel.

Nu ska jag ut och mingla med en massa demonstrerande sjukvårdspersonal. För idag är det stor sjukvårdsstrek i Grekland.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker synd om ambassadören! Att behöva lämna Aten önskar jag inte någon!
h. Inga-Britt

Grekland nu sa...

Inga-Britt - Haha, så kan man ju tycka, men en ambassadör är väl van att flytta hela tiden så jag tror nog inte det blir så svårt för honom.