Sidor

fredag 21 juni 2013

Soluppgång på midsommar


GLAD MIDSOMMAR på er alla! Hoppas solen lyser på er och att stången är klädd!

Själv får jag nöja mej med att sätta fram den lilla midsommarstången på matbordet. Men kanske jag kan plocka sju sorters blommor också fram ikväll, när hettan lagt sej. Inte för att lägga under kudden (det gör man väl inte när man varit gift i 29 år??), men för att sätta i en vas.

Astronommaken var förstås uppe med tuppen och tog bilder på soluppgången. För i år sammanfaller midsommarafton med sommarsolståndet exakt på dagen, så just idag är dagen som längst. Så  njuuut av dagens  ljus!


4 kommentarer:

Ingegerd sa...

En glad midsommar önskar jag dig också. Dagen har börjat bra med sol och värme. Tyvärr ser eftermiddagen ut att bli regnig, åtminstone i Göteborgstrakten.
Jag arbetar hela midsommar så vi firar väl med lite att äta lite gott när vi har rast.

Anonym sa...

En glad midsommar önskar vi Er i Grekland från ett mycket varmt Nässjö!

Anonym sa...

Glad Midsommar önskar jag tbx/Annmi i Hjosolen Sverige :)

Grekland nu sa...

Ingegerd -Hoppas du får en bra helg, trots att du måste jobba! Och att du mår bra nu...Här sitter jag i mörkret på balkongen. Inga ljusa nätter här inte - men de är i alla fall ljumma.
Anonym - Roligt att höra att ni har bra väder i min gamla hemstad!
Fru Eriksson - Hoppas du får en fin helg!