Sidor

onsdag 10 juli 2013

Falassarna beach

Idag styrde vi kosan mot Kretas västra kust, till Falassarna. Här ligger en av Kretas mest berömda stränder.
 Uppifrån ser det ut så här. Det vita är växthus, för här odlas frukt och grönsaker.
 Stor strand, vit sand, blågrönt hav - precis som Grekland ska vara. Grön flagg och inte så mycket folk, helt perfekt.
Och solstolarna stod i ordnade rader...

Tidigare på dan träffade vi min kusin K. som är i Chania på semester. Jättekul, vi har inte setts på ett tag. Det blev kaffe vid stranden i Agia Marina. Och ikväll då? Utställning med lokala produkter och konsert...JA, vi har det oförskämt bra!!

5 kommentarer:

Ingrid sa...

Men det är väl skönt att ha det oförskämt bra. Så skulle egentligen hela världen ha det.
Här i Florina har det åskat som bara den. Sommaren vill inte riktigt komma hit ännu med "bara" 22-25 grader, men för min del räcker det för man sover bra på natten. Var i Igoumenitsa 2 veckor hos min yngste son och där var det nästan för varmt. Tja, man är aldrig så riktigt nöjd. Å andra sidan hade jag möjligheten att ta ett härligt dopp i havet, efter 7 år sedan, redan vid 7-tiden. Helt underbart. Numera badar jag inte så ofta.
Njut av tiden på Kreta, önskar / Ingrid.

Uhanna sa...

Härligt! Njut!

Birgitta i Umeå sa...

Vilken underbart härlig profilbild du har plockat fram nu!

Grekland nu sa...

Ingrid - Visst är det så att alla borde ha det oförskämt bra! Och vad härligt att du kunde bada igen!
Uhanna - Det gör jag...
Birgitta - Tack! Den är från förra året i början av november i Gerakini i Halkidiki. Jag älskar tidiga morgnar vid havet, när man är alldeles ensam.

anneli sa...

Bara njut och ha det oförskämt skönt med gott samvete!