Sidor

tisdag 9 juli 2013

Resestrul

Jo men visst, vi VAR faktiskt hemma i Naousa några dagar...Men nu är vi på Kreta, hos dottern! Igen - får väl jag säga som nästan haft klippkort mellan Naousa och Kreta i vinter, hm, men för maken är det första gången på flera år. Semester kallas den här resan...

Fast den började inte så bra. När vi kom till flygplatsen hade planet precis gått!!! Tala om chock. Cyprus Air hade ändrat tiden och åkte två timmar tidigare. En planerad ändring som vi borde ha vetat om, men det mejl som hade skickats ut var så luddigt och oklart att jag missade det viktiga i det!

Jaha, vad gör man nu?? Nästa plan med Cyprus skulle gå om två dagar! Nähä, jag vägrar åka hem igen, sa jag, så efter en massa spring fram och tillbaka mellan olika bolag så fick vi två standby-biljetter med Aegean till Chania - och kom med! Så nu är vi här, och de extra pengar som gick åt försöker vi glömma, det är ju världsligt som vi sa hemma i Småland... (Men jag ska minsann skriva till bolaget och läxa upp dom för dålig information)


Och allt kompenserades när vi sen satt på dotterns balkong och åt fyllda paprikor med havet som utsikt och när vi på kvällen såg solnedgången vid Fortezza...

1 kommentar:

Musikanta sa...

Så hemskt förargligt! Tur att det ordnade sig för er. Kommer ihåg när vi glömt att kryssa för bagage 15 kg när vi skulle flyga med Ryan Air. Fick pressa ner en hel ryggsäck i en rullväska och ändå betala 500 kr. extra. Svärsonen ordnade så att vi slapp betala på hemresan.
Fantastisk solnedgång!
Kramar från Ingrid