Sidor

söndag 11 maj 2014

Musik, hav och salta vindar

Lite oväntat blev den här helgen en sån där utflyktshelg med övernattning som jag gillar. Tillsammans med maken, bästa väninnan och hennes man åkte vi hux flux iväg med bil i går förmiddags. Kören skulle sjunga utanför Volos och istället för att följa med bussen (som skulle återvända till Naousa på småtimmarna) tog vi bilen, bokade ett hotellrum och gjorde resan till en minisemester.

Målet var byn Nea Aghialos, utanför Volos.  Där skulle kören delta i en körfestival tillsammans med fyra andra körer. Vi sjöng i en lokal precis på andra sidan vattnet, alldeles vid byns lilla hamn (översta bilden).
Och vi bodde på ett hotell i ett annat litet samhälle som hette Nees Pagases, bara fem km från Volos. Och jodå, det fanns några enstaka personer som badade, men det var INTE varmt i vattnet sa maken som gjorde ett försök och gick i till knäna.
Så än så länge stod solstolarna tomma.

Njöt av sol, värme, grönblått vatten och salta vindar gjorde vi i alla fall, efter denna regniga vår.

På söndagsförmiddagen åkte vi en sväng upp till Portaria i det gröna Pilion, sen blev det en glass nere på Volos pampiga strandpromenad innan vi åkte hemåt igen. En HELT OK helg för min del...

Eva i Aten sa...

Så härligt, Ingabritt! Fina bilder från en mysig utflykt!
Kram☼

Ingrid sa...

Det är väl härligt att ta sådana spontana beslut att stanna över natten än att åka tillbaka med bussen. Och för det mesta blir sådana veckohelger mysiga. En tur till Volos skulle noga löna sig vad jag har hört. Har aldrig varit där. Och härliga bilder!
h / Ingrid

Trevlig utflykt och roligt syfte- säkert blev kören uppskattad.
- Jag har för min del blivit så seg på senaste tiden, vill inte göra några utflykter egentligen...som dom där trädmänniskorna i Sagan om Ringen som växer fast på gamla dar...men jag och en kompis tog oss till Kos för att hämta våra nya pass, det var ju alltid något.
Monica P

Grekland nu sa...

Eva - Ja, det var mysigt...och kul att se några nya platser.
Ingrid - Spontana utflykter (och planerade också för den delen) är mycket trevliga! Och även om vi varit många gånger i Volos så fick vi den här gången se några nya platser utanför stan.
Monica - Haha, kan se dej sitta fastvuxen där i trädgården...men det är inget fel att trivas hemma heller! Men hos mej drar det fortfarande rätt rejält i den där restarmen - bara jag får vara hemma och ta det lugnt däremellan!