Sidor

söndag 20 april 2008

Glass och tennis



Gjorde ett försök idag att gå vanliga söndagsrundan som är på ca 6 km...men efter halva fick jag ge upp, benen är fortfarande för svaga... istället satte jag mej på kafeterian i Agios Nikolaos och åt årets första glass-strut! Gott... Hade bra utsikt där jag satt på alla de barn och ungdomar som spelade tennis på de fyra banorna, det är alltid full fart där, särskilt på helgerna. För några år sen var tennis en mycket liten sport i Grekland, men den börjar få fart i takt med att det byggs fler och fler tennisbanor.

Efter en snabbdusch blev det sen middag utomhus på en taverna, det gäller ju att njuta av de här dagarna som är sådär lagom varma. Så var det nog många som tänkte för det var svårt att hitta nåt ledigt bord...idag är det palmsöndagen och de flesta åt fisk, själv valde jag kött för i morron börjar stilla veckan och då är det tänkt att även vår familj ska försöka fasta (dvs avstå från kött) fram till påsk...

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på dej! Länge sen vi träffades, kul att jag hittade din blogg! Ååh Agios Nikolaos, längtar verkligen hem dit när jag ser bilderna därifrån... Hoppas vi syns snart!

Grekland nu sa...

Hej Olivia! Vad kul att du hittat hit! Hoppas vi kan ta nån promenad tillsammans i Agios Nikolaos nästa gång ni kommer hit. Hälsa alla... kram!