Sidor

söndag 21 september 2008

Flyttkartonger...



Har knappt hunnit närma mej datorn och bloggen på ett par dar, för den här helgen har det flyttats och burits och släpats. Dottern har flyttat in i sin lägenhet och det är TRÖTTSAMT med flyttning...Visserligen har jag gjort minst av alla (får ju inte anstränga min arm), men känner mej ändå helt slut. Bara åsynen av alla kartonger kan ju få en att stånka och pusta...

Och i morron bär det av till flygplatsen i Thessaloniki - väntar besök från Sverige! Kusin L och hennes man kommer en vecka. Ska bli trevligt, hoppas bara att vädret blir bättre, för nu har det varit ruggigt kallt ett tag. Ingen känsla alls av att det bara är september, det liknar mer grekisk vinter. Kanske det blir lite si och så med bloggandet den här veckan, får se vad jag hinner med mellan guidningsturerna.

2 kommentarer:

Marianne sa...

Grattis till dotterns lägenhet! Det ser ut att vara ett riktigt trevligt hus hon flyttar in i. Men visst är det jobbigt att flytta. Pust.

Hoppas nu att vädret blir bättre så att ni får en riktigt trevlig vecka!

Musikanta sa...

Tanken på att flytta är numera för mig traumatisk. Det blir väl värre med åren, antar jag.

Mellan 25 och 35 år flyttade jag nio gånger - men inte tyckte jag det var så farligt då.

Nu känns det som om det skulle vara fullkomligt oöverkomligt...

I synnerhet om man skulle vara tvungen att flytta till något mindre...

Roligt att ha dottern nära i alla fall.