Sidor

söndag 21 september 2008

Fransk tv-kock och grekiskt vin





Innan flyttbilen kom idag på förmiddagen och jag fick annat att göra hann jag ändå med en blixtvisit hos mina favorit-vinodlare, familjen Dalamaras. Dom hade besök av ett tv-team från en fransk satellitkanal som heter Plus, tillsammans med en sån där populär matlagare som tv har så gott om. För att tv skulle få fina bilder så åkte den gamla tunnan fram och man trampade druvorna med fötterna som förr i tiden...

Jag missade visserligen själv det mesta av festen, men kan ändå inte låta bli att bjuda på lite bilder som jag fått av en journalistkollega som var med. Det trampades druvor och det dansades av hjärtans lust. (Spelmannen spelar förresten på en zournas, det blåsinstrument som låter på videon från i fredags!) Tv-kocken har åkt runt i en hel månad för att göra reportage på olika platser i Grekland. Han sa att han blev mäkta imponerad av naturen här i norra Grekland, "ett helt okänt Grekland för mej", sa han och lovade att tv-programmet kommer att sätta fart på fransmännens resor hit...Kanske kan bilderna få fart på lite svenskar också??
Andra bloggar om: , , ,

1 kommentar:

Musikanta sa...

Så roligt ni har i Grekland! Men det måste väl kännas lite kletigt om fötterna när man trampar omkring i tunnan. Härliga bilder i alla fall.