Sidor

måndag 1 december 2008

En utmärkelse!


Jag har fått en utmärkelse! Eller rättare sagt, min blogg har fått en, från Marianne. Tack snälla, alla små eller stora utmärkelser och priser mottages tacksamt...

Men det finns lite regler kring det här och det är att jag ger utmärkelsen vidare till sju andra bloggare. Och det gör jag förstås gärna! Och efter mycket funderande fram och tillbaka, så ger jag den vidare till bloggar som jag läser mer eller mindre reglebundet och som alla ger mej något. Vissa ger mej glädje och goda skratt, andra får mej att fundera, vissa ger kunskap och ytterligare andra känner jag igen mej i. Var och en har sin plats i mitt cyber-vänskapsnät. Alltså, utmärkelsen går till...
: Fritt ur hjärtat i Uddevalla, bc-busan, Magnolia, Maki, Susanna i Kenya, Musikanta, Simela i Stockholm

Reglerna:
1. De som mottagit awarden ska lägga upp en bild på den.
2. Länka till den bloggen du fick den ifrån
3. Ge den vidare till sju andra bloggare & länka till deras sidor.
4. Lämna ett meddelande i deras bloggar, så de vet att de fått awarden

9 kommentarer:

Fritt ur hjärtat sa...

Tack snälla du! Jag blir väldigt glad:-) Roligt att ta sig en funderare på vilka sju jag skall välja, svårt!

Bloggblad sa...

Jag hittade hit via Musikanta - men Linköping har hon aldrig bott i. Däremot i Norrköping i många år, men bor sedan länge strax utanför Söderköping.

Annars var det rätt... :)

(Och hos mig bryr sig de manliga invånarna inte om nåt pynt MER ÄN TILL JUL!!!! Då gäller: allt ska fram!)

Grekland nu sa...

Bloggblad - oj, ska genast ta bort Linköping, är nog bäst att inte skriva nån ort alls kanske...

Susanna sa...

Tack för den fina utmärkelsen, snälla du! Jag blev sådär härligt vardagsglad och ska fundera lite på vilka jag ska skicka den vidare till... Hälsningar från Susanna i Kenya

Musikanta sa...

Varmt tack för utmärkelsen. Jag är överväldigad! Ska ägna resten av dagen åt att klura ut vem jag ska skicka den vidare till.

På tal om Linköping ligger det inte så långt härifrån. Jag har tillbringat en stor del av min tid där på universitetet sedan jag blev pensionerad.

Numera har jag inte tid för några universitetskurser. Det var innan jag började blogga...

Anonym sa...

Förlåt , men måste säga ärligt.
Det flesta av dom sju inkl. mig undrar vad utmärkelsen (awarden) är.
Det var ngn som tyckte den liknar rovfågel.
Det känns liksom lite bakvänt att ge utmärkelse om det ändå inte ger "good feeling".
Vad tror Du?
Jag borde egentligen reagerat med det samma, men är lite trög ibland.
kram

Grekland nu sa...

Javisst blir man så där lite barnsligt glad för en utmärkelse, hur enkel den än är...
Maki, har faktiskt ingen aning om vad den föreställer! Håller med dej om att den liknar en rovfågel, men mej stör det inte, jag blev mest glad för själva tanken bakom. Men om den ger dej eller dina bloggvänner dåliga vibrationer, så strunta i den, alltihop är ju bara "på skoj"...

Anonym sa...

Tack så väldigt mycket för din utmärkelse! Jag antar inte utmaningen, i den formen i alla fall. Det påminner lite för mycket om kedjebrev för min smak. Det känns ändå så stort varje gång jag blir omnämnd i någons blogg, så jag hoppas du förstår att det inte är av otacksamhet jag avstår. Du har en länk hit i mitt senaste blogginlägg och en stor stjärna i himlen!

Grekland nu sa...

Snälla Busan, självklart tar jag inte illa upp! Var och en får göra precis som den vill med det här, jag svarar heller inte på kedjebrevs-mejl t ex. Huvudsaken är att du blev glad och fick en liten uppmuntran i allt du just nu går igenom!