Sidor

onsdag 26 maj 2010

Kvällspromenad

Maken har haft ryggskott de senaste dagarna och varit sned och knappt kunnat röra sej. Det får han då och då, så det är inget konstigt med det. Men idag kände han sej bättre så nu skulle han äntligen ut på en kvällspromenad (han är en sån som får abstinensbesvär om han inte promenerar minst en timme om dagen).

Och jag följde förstås med. Trodde vi skulle gå nån halvtimme eller nåt, lite försiktigt sådär, för att inte anstränga ryggen. Vi började med vanliga rundan. Men sen skulle han visa mej nåt så vi svängde in på en annan väg. Och sen blev det ännu en annan väg. Och sådär höll det på.

Till sist blev det en nästan två timmar lång promenad på småvägar utanför stan som jag aldrig satt min fot på, bland åkrar och odlingar, upp för backar och ner för backar. Vi såg att körsbärsträden har börjat bära frukt.

Och vi gick bland doftande jasminträd (tror jag det var).

Vi passerade också förbi minnesmonumentet med kvinnan och barnen och är man gift med en astronom så måste man ju beundra månen också. För det hann ju bli mörkt innan vi hittade tillbaka till bilen.

Två timmar och nästan 8500 steg blev det. Jättehärligt, men jag undrar hur ryggen mår i morgon? "Toppen" säger maken...

Annars har jag haft svensklektion med Anna och lilla kissemissen idag. Verb i presens, imperfekt och perfekt tragglade vi idag: Går, gick, har gått, får, fick, har fått.

PS. Sen hoppas jag ingen missade att Grekland igår gick vidare till final i Eurovision. I morgon torsdag håller jag tummarna för Sverige - och för min släkting som skrivit texten!!

4 kommentarer:

Roula sa...

SÁ skönt med en promenad och att din make tycker det med.
M e n det är ju inget dom flesta greker tycker om.(Promenad????? Vi kan väl köra dit!)

En liten promenad här och där,det saknar jag när jag är i Grekland.

Grekland nu sa...

Roula - Haha, ja visst är det många greker som helst vill ha bilen med sej IN i caféet eller var de nu ska gå. Men de senaste åren har fler och fler börjat promenera av hälsoskäl, så en liten "revolution" är faktiskt på gång här.

Tina sa...

Aj, aj det gick ju inget bra för Anna. Men jag tycker att låten är underbar och att framträdandet var bra. Men. Det funkade inte helt enkelt.

Mellan dig och mig tycker jag vi skulle skickar Salem al Fakir, även fast jag gillar Anna och låten.

Nu får vi koncentrera oss på Alkeos i morgon!

Grekland nu sa...

Tina - ja, så kan det gå! Låten är fin som sagt, men passar kanske inte så bra i det här sammanhanget. Tummarna för OPA istället!