Sidor

fredag 28 maj 2010

Sommarplaner

Sista fredagen i maj. Alltså går vi snart in i sommarmånaden juni. Fast här tycker jag sommaren redan kommit - 28-30 grader i skuggan är väl en alldeles lagom sommartemperatur . Och för min del får det gärna stanna här, det behöver INTE bli varmare än så, tack.

Sen måste jag ju få tycka att det var synd att inte Sveriges bidrag med Anna Bergendahl gick vidare till finalen i Eurovision! Tycker det är en fin låt, men den hade nog lite svårt att göra sej gällande när andra länder slog på stortrumman med dansare, eldar, stormvindar och hela baletten. Kul ändå för Kristian, mitt kusinbarn som skrivit texten, att han kom så långt som till semifinal, inte illa det heller. Ännu bättre lycka nästa gång, Kristian!

Så på lördag när finalen går av stapeln så slipper jag hålla tummarna för två länder, jag kan koncentrera mej på Greklands bidrag. Fast å andra sidan så vet jag redan nu att jag inte kommer att vara hemma. Istället blir det sång och musik om stjärnor och planeter under bar himmel, utanför konferensanläggningen vid Aristoteles skola. Och sen ska maken säga några väl valda ord också. Och är himlen molnfri så avslutas det hela med stjärnvisning. Blir nog bättre än melodifestivalen...

Enligt Bejla på Grönland så har dagens Show and tell "Sommarplaner" som tema (fast jag tycker det är väldigt få som överhuvudtaget skriver temat nuförtiden!!). Hur mina sommarplaner ser ut? För någon vecka sen, före resultatet från datortomografin, vågade jag knappt göra upp några planer överhuvudtaget. Men nu, när det inte verkar vara nån fara på den fronten i alla fall (fast fortfarande hänger skelettröntgenspöket över mej), så börjar jag planera lite försiktigt för några veckor i Sverige (som förhoppningsvis innehåller en tripp upp till Norrbotten) och en badvecka i Grekland. (Bild från förra årets semester i Pilion)

Sen får vi besök från Tyskland under en vecka, sen blir det en astronomisk sommarskola i Volos...Och sen är nog makens semester slut. Fast sommaren pågår ju en bra bit in i oktober här. Kanske det för min del kan bli en resa till Rethymnon på Kreta också dit dottern ska flytta??! Planer finns det i överflöd! Får se vad som kan bli verklighet.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

5 kommentarer:

Lotta sa...

Hej!
Jag håller med om att Anna borde varit med i Stora finalen! Nu kunde vi ju i och för sig planera in annat på lördagskvällen!
Så härligt det låter med Norrbotten och Grekland i sommar! Jag vet att jag kikat in till dig förut och jag har läst lite om din kamp. Så bra att datortomografin visade på ett positivt resultat och hoppas resterande provtagningar går bra :-)
Jag har precis hoppat på era trevliga fredagsteman och tycker det är kul att se vad alla skriver!
Hälsningar Lotta

StrandMamman sa...

Hoppas du kommer dig till Norrbotten i sommar!

Hälsningar från Österbotten :))

HeLena sa...

Jag tycker det är synd att Sverige inte nådde till final! Men jag gillar inte låten nåt vidare.... texten är bra och säkert också melodin men.... nej, den tilltalar inte mig.
Jag hoppas att sommaren för dig blir som du vill och hoppas! Håller tummarna för det!!
Hoppas hoppas!!

Grekland nu sa...

Lotta - välkommen till min blogg och till fredagstemat! Ja, jag hoppas att både Norrbotten och badsemester ska bli av. Lite av tjusningen med semestern är ju själva planerandet, eller hur.
Strandmamman- Ja, det hoppas jag också! I Österbotten däremot har jag aldrig varit, hoppas få komma dit också nån gång.
HeLena - smaken är ju olika, jag kanske gillade låten lite extra eftersom mitt kusinbarn skrivit texten...Tack för dina tummar!

Laura sa...

Planerna är ju hälften av nöjet! :) Jag har ständigt planer på kommande resor och utflykter, så fort en är avslutad så börjar jag planeringen på nästa! :) Jag hoppas att ni får en härlig sommar oavsett vilka av planerna som blir av!

Kram!