Sidor

tisdag 11 maj 2010

Min första skörd

Vet inte varför men i år är jag väldigt sen med att fixa balkongen så det går att sitta där. Värmen har kommit, så det är inte det som är problemet, det går alldeles utmärkt att sitta där och dricka kaffe (eller varför inte grönt te) eller att läsa en bok.

Men än har jag inte planterat några blommor i mina krukor, dessutom behövs en ny duk till bordet.

Det enda jag köpt är två jordgubbsplantor, för 1 euro styck. Och här kan ni redan se min första skörd! Ska låta dom bli ännu lite rödare innan de ska avsmakas till efterrätt. Smaskens.

Annars är det deklarationstider här i Grekland. Så maken sitter just nu och sliter och får några extra gråa hår på kuppen. Hittills har vi brukat få en liten summa tillbaka (särskilt efter det att jag blev sjuk, för man får göra avdrag när någon i familjen är "handikappad", tack tack staten), men nu i dessa bistra tider vet man inte hur det blir.

Nä, nu måste jag kolla så inte fisken och den fårostfyllda svampen jag har i ugnen blir bränd...

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 kommentarer:

Musikanta sa...

Ibland är det svårt att få något gjort, även om det är enkelt. Och sen, när man väl kommer igång, är det fixat på nolltid.

Som väl är har MM gjort deklarationen klar. Det tog sin tid eftersom jag har en liten firma. Jag är jätteglad att jag slipper befatta mig med det...

Låter gott med ungnsbakad fisk och fårostfyllt svamp!
Kramar/M

Grekland nu sa...

Musikanta - ska ta och fixa balkongen de närmaste dagarna, för precis som du säger så är det ju gjort på nolltid om man bara sätter igång. Och det VAR gott med fisk och fylld svamp!