Sidor

tisdag 20 september 2011

Min nya karriär


Idag kom hösten till Grekland. Eller i alla fall till Naousa. Inte så illa planerat, eftersom det är höstdagjämning på fredag. Och då börjar hösten enligt astronommaken.

Vi har sett så lite regn den här hösten att jag ju var tvungen att ta en bild på en vattenpöl. Men värmen under september har inte varit bra för äpplena, de har blivit "brända", säger mina äppelodlande grannar.

Men annars stämmer höstens intåg bra med att jag igår påbörjade en ny höstaktivitet. Jag skrev ju häromdan att jag får energi och vill börja på nån ny kurs eller liknande när hösten börjar. Och eftersom ord och handling är ett hos mej (hm, ibland i alla fall...), så började jag sjunga i kör igår!!

Den här kören är en av stans två vuxenkörer, den nyaste av dem. Kanske inte i världsklass precis, men det var kul att få ta ton i alla fall. Sist jag sjöng i kör var för 34 år sen. Svårast blir det nog att lära sej orden i alla sånger som jag knappt hört förr. Ni får nog höra mer om min karriär som körsångare framöver...

Nu ska jag koka soppa på de trattkantareller jag fick av svenskarna igår.

6 kommentarer:

Marina pa Kreta sa...

Regn, vad mysigt. Har ar det 29 c. och inte ett moln.
Lycka till med den nya karriaren! =)

Peter sa...

Kul med kör!

Monica P sa...

Lycka till med den nya karriären! Det sägs ju att det aldrig är för sent att börja med något man vill. Min syster i Sverige, 81 år, spelar revy/teater med en grupp ännu äldre, och har gjort succé...så du har massor av år på dig.

Själv bor jag lite för långt från stan, annars skulle jg hitta på något konstruktivt jag också, det finns en hel del att göra om man vill.

Grekland nu sa...

Marina - haha, ja regn kan ju faktiskt vara mysigt när man haft sol och värme i flera månader...Har just kommit tillbaka från en körövning ikväll igen, vi övar två gånger i veckan.
Peter - JA, det är roligt! Och jag tror takterna sitter i, det går bättre än jag hade trott.
Monica - Heja, vilken tuff syster du har! Självklart är det aldrig för sent, om man bara vill och har hälsan. Jag sjöng i flera körer när jag var ung, så det är väl "nygammalt" att sjung för min del och det känns alldeles utmärkt. Fördelen för mej är också att jag bara har fem minuters promenad till lokalen där vi övar och då blir det inte heller något stort företag att komma iväg.

Eva in Athens, Greece sa...

Jättekul, Ingabritt! Toppen verkligen att lokalen ligger så nära!

Grekland nu sa...

eva - jo, det är en stor fördel, för man blir ju gärna lite trög och trött på kvällarna annars, i alla fall under vintern