Sidor

onsdag 21 mars 2012

En explosion

Just nu pågår en explosion här. En VÅR-explosion. För varje dag slår nya blommor ut och man hinner knappt med att njuta av den ena förrän den andra är på väg.


Gick en sväng i parken idag och kollade läget. Där blommar det här trädet. Det brukar höra till de första som blommar. (Alltså, jag kan ju inga namn på växterna, så ni får hålla till godo ändå...). Men som ni ser är det fortfarande snö på berget.

Och den här busken med röda blommor gav extra färg åt parken.

Gubbarna satt som vanligt på bänken och löste världsproblemen. Eller kanske den grekiska krisen. Sämre ställe kunde de ju ha valt.

Och magnolian! (Den kan jag i alla fall namnet på). Visst är den ljuvlig.

Jag kanske inte fick pris i fototävlingen som jag skrev om igår, men jag vann i alla fall en bok i tävlingen på bloggen "Från sockerbotten till hälsotoppen"! Kul, tycker jag.

8 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Det är en ren fröjd att få vara med om vårblomningen på så många ställen runt vårt klot innan den är här. På det sättet förlängs årstiden avsevärt. Och nog kan man ju välja sämre ställe till att lösa världsproblemen på, håller med.
Tack för att du delar med dig av allt det fagra

Karin i någonting som varken är det ena eller andra vad gäller vårtillståndet

Eva sa...

Yazzo! va trevligt att du bor där jag är en Greklands älskare å även gift med en grek :) bor i Sverige å Malmö ..är ju i Grekland varje år och i år blir det Naxos 2 veck...har lagt till dig så jag kan följa dig ..ha en fin dag ...Eva

Anonym sa...

Så härlig blomning!
Grämer mig litet över att våren är förbi i slutet av april, men när man nu inte kan få stanna och njuta ett par månader!
De blommande träden är verkligen underbara, så skönt att vintern är slut!
h. Inga-Britt

Musikanta sa...

Ack, att vi kunde få några gnistor av denna explosion. Såg dock två nässelfjärilar och en citronfjäril idag. Alltid något!
Underbara bilder f.ö.
Kramar

Grekland nu sa...

Pettas - Men visst är det så, att man genom olika bloggar får följa vårtecknen från en massa olika ställen. Och snart kommer den nog till er också!
Eva - kul att du hittat till bloggen! Härligt med två veckor på Naxos, där har jag inte varit...
Inga-Britt - Här hos oss kan man nog säga att det fortfarande är vår i slutet av april, men på Kreta är det förstås nästan sommar då. Och jag älskar fruktträd som blommar!
Musikanta - Jag skulle gärna sprida några gnistor till er också! Men det dröjer nog inte länge förrän våren bryter ut hos er också!

Inget nytt under solen sa...

Underbara bilder!

anneli sa...

Underbar vårbild !
Här blev det också sommar på en gång, +25 grader i luften!!
Ha det gott!

Eva i Tyresö sa...

Underbart med vårtecken! Blåsippor krokus och igår var luften vårvarm.....Tur att det tar lite tid här ---men roligt att följa våren på olika bloggar söderöver och norrut.
Stackars Bahamas som ingen vår får.