Sidor

söndag 25 mars 2012

Min debut

Och nu är det alltså gjort. Mitt första scenframträdande i Grekland, min debut på en grekisk scen. Visserligen tillsammans med ett 50-tal andra personer, men ändå. KUL var det!

Konserten med min kör ägde rum igår kväll i stora konsertlokalen Choros Technon i Veria. Mycket folk. Det blev ett långt program med sånger av Stavros Xarchakos. Vi sjöng tio sånger, resten av programmet stod musiker och duktiga solister för. Uppsnofsade var vi i svarta långbyxor, vit skjorta och en ljusgrön halsduk. Maken hade fått den hedervärda uppgiften att fotografera. Den som kan hitta mej får ett pris...

Ok, det gick bra, kan man nog säga, även om ju allting alltid kan bli bättre.

Har en lång och intensiv dag framför mej, med en massa olika evenemang, bland annat på grund av att det är den 25 mars idag. Återkommer!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att det blev en rolig körupplevelse! Man mår bra av att sjunga. Står inte du längst ut till höger på bilden? Karin o Staffan

Uffe sa...

Det ser ut som om du står längst till höger på bilden?

Monica P sa...

Där skulle jag ha velat vara. Får trösta mig med att lyssna på en konsert med vår blandade kommunala kör nu ikväll, efter ett sånt där fosterländskt anförande.