Sidor

torsdag 15 mars 2012

Uppfriskande

En än så länge ganska blek sol skiner idag. Vinden är lite kall, men med lite god vilja kan man nog säga att det är vår i luften.

Maken slutade tidigt så vi tog en promenad uppe i stans stora strövområde Agios Nikolaos. I dammen plaskade som alltid änder och gäss.

Och stora plataner. Den här ser ut som om den är klädd i militärkläder.

Sen var vi ju tvungna att pröva Naousas första cykel-(och promenad)väg. Den ska förbinda parken med centrala stan, vilket är en sträcka på ca 3 km. Än så länge är det bara en liten bit som precis är klar, men vi prövade hur det kändes att gå på den. Skönt att slippa gå på själva vägen och vara rädd att bli påkörd.

I en trädgård hittade vi den här trion. Två hundar som verkade vakta över en höna. Ruvar hon? Är hon skadad? Eller låg de bara där tillsammans och vilade middag?

Uppfriskande var det i alla fall att komma ut. En liten eftermiddagslur på det - och sen är det dags för svensklektion.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Aldrig sett hundar som vaktar höns förut, vilken lustig syn!
Skönt om ni får vår snart, det har ju varit dåligt väder över hela östra Medelhavet nu.
Själv lutar jag mig mot förvissningen om att det i varje fall borde vara hyfsat väder på Kreta i slutet av april, får ju gärna vara litet mer än 10 grader +
Hoppas både hälsan och jobbet är på säkra sidan nu!
h. Inga-Britt

Marina pa Kreta sa...

Härligt att se att det byggs en cykelväg i Naousa! En utveckling!
De flesta byggen har ju avstannat helt...
Kram!

Grekland nu sa...

Inga-Britt - Jag tyckte också det såg lite märkligt ut med två hundar och en höna! Men gulligt på nåt sätt. Och jag är säker på att du får fint väder på Kreta! De har haft lite regn nu igen men snart kommer värmen. Ang jobbet och hälsan så kan man nog inte säga att de är "på säkra sidan", men just nu mår jag bra och just nu rullar frilansjobben på i maklig takt, så jag klagar inte!
Marina - Håller med dej, man blir glad över minsta lilla som görs. Men den här cykelbanan har varit på gång i jag vet inte hur många år. Den går långsamt framåt, men nu börjar man se resultat i alla fall.

Eva in Athens, Greece sa...

Perfekt med den cykelvägen!
Hoppas inte hönan var hundarnas byte...