Sidor

torsdag 26 april 2012

En lovande designer

Snörvel, host och fräs. En akut vårförkylning har brutit ut. Hoppas den drar åt pipsvängen lika fort som den kom.

Annars är det fullt upp. Var i Thessaloniki en sväng igår för att fixa föreningens medlemsbrev tillsammans med vice ordföranden. Samtidigt gjorde jag några intervjuer inför det grekiska parlamentsvalet den 6 maj, på uppdrag av en svensk tidning. Sen var det körövning på kvällen. Snart är det konsert igen och vi övar frenetiskt.

Sen måste jag ju göra lite reklam igen för en lovande designer, Sepidar Hosseini. Hon har nu inlett ett samarbete med Indiska och i juni släpps produkterna i butikerna. Läs här. Jag tar mer än gärna på mej att göra lite reklam för henne, för som jag skrev i inlägget om svenskhet härom dagen, så är hon en nära vän. Jag lärde känna henne när hon och dottern var tre år och de blev oskiljaktiga bästisar på dagis. Nu hör hela hennes familj till våra goaste vänner. (Foto: Polhem PR.)

Nu har jag lektion med mina elever. Och solen den skiner glatt.


6 kommentarer:

Musikanta sa...

Har just börjat återfå mitt luktsinne något efter förkylningen som snart varat i fjorton dagar. Konstig att inte känna några dofter alls - inte ens ett nyöppnat paket kaffe...

Hoppas du får behålla ditt i alla fall. Inget kul med förkylning, men den brukar ju för det mesta gå över av sig själv.

Roligt när det är mycket på gång! Ska kika in på länken om en stund.
Kramar från Ingrid och krya på dig!

Monica P sa...

Har hört att många bekanta genolider förkylning eller influensa eller vad det nu är. Perastika sou!

anneli sa...

Ta det nu bara lugnt om det är samma virus som drabbat så många nu,inklusive mig, så är den verkligen envis.
Själv var jag sjuk närapå tre veckor till och från.
Vila och krya på dig!
Kram

Eva in Athens, Greece sa...

Fantastiskt fina färger och mönster! Underbara tyger verkligen och jag bara älskar tallriken han håller i händerna på den nedersta bilden... En så'n tallrik VILL JAG HA!
Ska försöka hålla det i minnet eftersom jag åker till Sverige en vecka i juni...

Bodde ni alltså i Sverige då barnen var små?

Krya på dig, Ingabritt!
☼☼☼

Grekland nu sa...

Musikanta - Idag är det inget vidare med luktsinnet och framför allt inte med smaksinnet! Tänk att kaffa kan smaka så illa, när det normalt är så gott...
Monica - Tack! Ja, jag har också hört att det verkar vara en ny omgång förkylning just nu. Jag klarade mej ju bra under vintern så jag ska inte klaga.
Anneli - Tre veckor, usch då! Själv går jag och hoppas på att jag är pigg i morron igen...

Grekland nu sa...

Eva i Aten - Ja visst är det jättefina mönster! Jag vill också ha...Och visst bodde vi i Sverige då. Alla barnen är födda där och de var 3,7 och 9 när vi flyttade. Det var gråt och tandagnisslan när dottern och hennes bästis skulle skiljas åt. Men de träffas fortfarande när de kan.