Sidor

lördag 4 augusti 2012

Augustilördag

Lördag i början av augusti. Det är nu semestern börjar på allvar i Grekland och det är glest med folk på stan.

Men jag behöver inte köpa så mycket grönsaker idag. För igår fick jag allt det här av mina snälla elever - plommon, auberginer, paprikor. Allt odlat i liten skala och utan besprutningar, förstås. Blir många goda sallader och maträtter av det här.

Läs gärna ett rep i SvD om kära Thessaloniki, gjort av min duktiga fotografvän i Aten. Där finns många tips på vad man kan göra under en långhelg där. Flera av tipsen är faktiskt nya för mej också, måste nog ta mej en tur dit snart...

Sen fick jag igår se ett youtube-klipp som jag inte visste fanns, trots att det handlar om min egen son. Det spelades in för fyra år sen när han var i Sverige på en konsert i Stockholm med en av världens främste gitarrister, Paul Gilbert. Sonen fick komma upp på scen och "hjälpa" Gilbert i en sång. Tala om lycka, hela han lyser...

3 kommentarer:

Karro sa...

Ojoj vilken grej!! Han skiner som solen. Vilken lycka.

Anonym sa...

Musik är verkligen något som förenar och når över många gränser. Härligt att se energin hos din son - är det den grekiska sidan, eller kanske den svenska delen av generna? / Lena Nikou

Inget nytt under solen sa...

Tack för tipset från SvD om Thessaloniki. Det har jag skrivit ut nu för framtida äventyr :-)
Kul att se Youtube-klippet också! Måste vara ett oförglömligt minne!
Kram!