Sidor

måndag 11 mars 2013

Fler sånger från vår konsert.

Trevlig vecka på er därute i världen! Här finns det hopp om vår idag. Den satt långt inne, men idag är det nåt som känns i luften...Måste snart ge mej ut på jakt efter knoppar som brister.

Tänkte bara dela med mej av några fler sånger från min körs framträdande i januari. Tre sånger till har nu lagts ut på Youtube, så den som är intresserad av att höra traditionella sånger på Naousadialekt, kan gärna lyssna. Vi sjunger Μακρυνίτσα, Κατέβα Λένγκο och  Μαριγώ.



4 kommentarer:

Monica P sa...

Nu har jag lyssnat !Fint!
(Hade knappat bort ljudet på min dator och det tog mig flera dar att fatta vad det var för fel...) Svårsjungna sånger! Men ni gör det bra, och det är en kulturinsats att behålla de gamla sångerna.

Musikanta sa...

Här är det som i ett litet snöfall i en glaskula utanför fönstret just nu. Det har snöat hela natten och håller fortfarande på. Och det ser inte ut att avta...
Ska se om jag hittar inslaget på Youtube.
Kramar från Ingrid

Grekland nu sa...

Musikanta - Men usch då, vilket väder. Inget vidare när man trott att våren var på ingående. Du hittar sångerna direkt om du trycker på de röda orden! Ha det gott.

Grekland nu sa...

Monica - Haha, ja det är inte lätt alla gånger med den där tekniken... Och du har rätt, sångerna var svårsjungna till en början - nu tycker jag jättemycket om dom! Kanske ska vi spela in dem i studio också för att de ska bevaras för framtiden, de har nämligen aldrig sjungits i kör på det här sättet förut, så visst är det en kulturgärning.