Sidor

fredag 10 maj 2013

En skönsjungande herre

Dagarna rinner iväg och snart är det redan mitten på maj, trots att vi knappt har svalt ner de sista påskäggen. Men nu har dottern åkt hem till sitt och påskkycklingarna har åkt in i skåpet. Ordning och reda på torpet igen. Men lite tomt förstås...
 Men idag på min kvällspromenad fick jag i alla fall sällskap av en skönsjungande herre. Koltrasten! Han sjöng så vackert att jag var tvungen att stanna en stund. Han borde komma med i vår kör som har generalrepetition i morgon kväll, inför en teateruppsättning.

Annars har jag fått nya elever som vill lära sej svenska. Ett trevligt förlovat par. Så nu tragglar vi igen med "Hur är läget? Det är lugnt. Hur är det själv? Bara bra, tack!".
Kvällen är ljum och vi ska nu gå ut och sätta oss på "strandpromenaden" tillsammans med goda vänner. Kanske blir det en pizza eller en sallad, eller kanske bara en öl. Huvudsaken är att träffas. Så här dramatisk såg himlen ut för en stund sen.

6 kommentarer:

Marika sa...

Hej! Så roligt att jag hittade din blogg, greklandsälskare som jag är. =) Du har väldigt intressanta inlägg och fina bilder så hit kommer jag fler gånger! =)

Grekland nu sa...

Marika - Hej, vad kul att du hittat hit! Känn dej välkommen och det är jätteroligt om du återkommer! Här finns många greklandsälskare...

Marcus sa...

Hej!
Vill bara meddela att jag ännu inte fått något svar från DN och AP angående konstaterandet att cirka 10% av den grekiska befolkningen har flyttat utomlands.

Det enda jag begärde var att få en hänvisning till källan som anger siffran ovan. Om det hade funnits en källa att hänvisa till hade det inte behövt ta så lång tid.

Ville också ha en förklaring till att man kan påstå att många av dem som flyttat är svenskar. En siffra som förvisso är relativ men ändå intressant att få förklaringen till uttalandet.

Återkommer här så fort det "händer" något.

Må väl
Marcus

Grekland nu sa...

Marcus- Ska bli intressant att höra om du får något svar!! Det är så lätt att "slänga sej" med siffror utan att ha en grund för dem, så det är jättebra att du ställt frågan.

Uhanna sa...

Jag och Giannis kanske får köra upp från athina för en intensivkurs i svenska hos dig. Giannis kan inte ha mig som lärare, den saken är klar.
Underbara bilder och som vanligt levererar du mycket känsla.
Kram!

Grekland nu sa...

Uhanna - Haha, ja det får ni väldigt gärna göra!