Sidor

lördag 27 juli 2013

Inspelning pågår!

Nu har värmen kommit. Hittills i år har sommaren varit helt ok, helt möjlig att uthärda. Men NU skulle jag vilja gräva ner mej i ett mörkt svalt hål. 35 grader var det igår, och det blir nog minst lika mycket idag.
Annars var jag med om nåt kul igår. Vår kör håller på att spela in de traditionella Naousa-sångerna på dialekt som vi framförde i januari. Eftersom arrangemangen av dessa sånger för kör och orkester är unika ska de nu bevaras för framtiden åt kommunen på en cd.
Och igår var det dags för altstämman. Vi sjöng och sjöng i fem timmar i en stekhet studio. Inte helt lätt, det blev många omtagningar och svetten rann, men det var roligt! Men det är tur det finns avancerad teknik nuförtiden som kan fixa till det hela på slutet.

Nä, nu halkar mina svettiga fingrar på tangenterna så jag slutar här...

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Ni är minsann duktiga att ha så mycket tålamod att stå i en varm studio och repetera flera gånger om!
Även i Florina har värmen kommit så jag går bara ut tidigt på morgonen för att bl.a. handla. Och sen får man sitta inne i stugan fram till sent på kvällen. Inne i lägenheten är det "bara" 25-26 grader. Sätter man på fläkten så hjälper det lite grann.
Så vi får väl gå på "tomgång" några veckor till. Som tur är har jag ingen barnpassning fram till början av september när småskollärarna börjar igen.
H / från Ingrid

Grekland nu sa...

Ingrid - Ja, det var förfärligt varmt i studion! I pausen satte vi på ACn men den kunde inte vara på när vi sjöng för det hördes för mycket. Men visst är det så att man får hålla sej hemma nu under dagen och gå ut en sväng på kvällen, annars orkar man inte.