Sidor

onsdag 12 mars 2014

Onsdagskvällspladder

Idag kändes det att våren är på ingång! Men fortfarande ligger det förstås ganska mycket snö kvar på bergstoppen.

Och nu vet vi vilken låt som ska representera Grekland i Eurovision. Och vi vet också att det INTE blir Grekland som arrangerar nästa års tävling...för med den låten blir det ingen vinst (hoppas jag!). "Rise up" heter låten och var i mitt tycke bara skränig och jobbig (ja, jag är väl en sur gammal tant då). Här kan ni lyssna om ni vill. Och de övriga tre bidragen var inte mycket bättre, nivån var ovanligt låg tyckte jag. Tacka vet jag Sanna Nielsen.
Såja, nu är väskan färdigpackad. Äntligen bär det av på en liten tur igen. Vart? Tja, det får ni läsa i kommande inlägg...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lyssnade 1 minut, varför har Grekland fastnat i nån sorts trista discolåtar? Jag hör till dem som skulle vilja att varje land sjunger på sitt eget språk och att musiken inte var så "internationell". Å andra sidan måste ju Grekland ha fått en del röster i fjol eftersom landet är med i tävlingen?
Trevlig resa, vart det än blir, Kreta kanske!
h. Inga-Britt

Ingrid sa...

Det ska väl bli kul att ta en sväng ut i världen, och nyfiken är jag vart det blir. Kreta?
Angående låten till ESC. En sådan text skulle jag nog också kunna skriva. Hundra gånger sjunger de Rise up. Det är nog bra att de inte vinner så sparar kanalen DT in lite pengar till lite bättre program.
Ha det så bra på din resa. / Ingrid