Sidor

fredag 13 januari 2012

Kunde inte ha börjat bättre

Det kan hända att det är fredag den trettonde idag, men det har aldrig varit nån olycksdag för mej. Och just denna fredag den trettonde kunde inte ha börjat bättre. Redan kl 7 sjöng dotter och måg Ja må du leva i telefon från Kreta, strax därefter kom maken med tebricka och levande ljus och "väckte" mej. Och sjöng han också, nåja...

Ja, som ni förstår har jag födelsedag på Tjugondedagknut. När jag var liten brukade mamma ordna födelsedagskalas och julgransplundring på en gång.

Idag gick solen upp över slätten medan månen fortfarande hängde kvar över berget Vermion. Jag smet upp på takterassen i morgonrock för att hinna fånga den på bild. Noll grader kallt, precis som vanligt.

Min önskan inför denna födelsedag var att vi skulle åka iväg på en liten utflykt med övernattning. Alltså sticker vi snart iväg, maken och jag, till foten av gudarnas boning Olympus. Kommer hem i morgon igen, förhoppningsvis med många bilder att visa...

23 kommentarer:

Karin sa...

Grattis! Och en upplevelse är bästa presenten. Hoppas det blir ett härligt dygn!

Tina sa...

Stort grattis på födelsedagen! Hoppas du får det du önskar, med tanke på dina inlägg nedan. Ygia pano apo ola!

anneli sa...

Xronja Polla!!Ha en underbar födelsedag och utflykt till Olympus!
Bara njut!

Anonym sa...

Hjärtligt Grattis på din födelsedag, hoppas er lilla utflykt blir lyckad!!
(min uppfattning är att era resor brukar vara trevliga, så det blir nog den här också)
h. Inga-Britt

Mini sa...

Grattis på din födelsedag! Hoppas att ni får en trevlig utflykt!

Filakia Mini

Monica P sa...

Grattis!
Alla tillfällen till att fira ska tas tillvara! Själv firar jag att vi har sol idag och varmare ute än inne. Nyskurad terass! Flyttat ut blommor från skyddade lägen ut i solen! Nu blir det kaffe och ostmacka och det är firande för mig.

Inget nytt under solen sa...

Grattis på födelsedagen, hoppas att ni får en fin utflykt! Hade tänkt ringa, men gör det en annan dag. Stor och varm kram från oss i norra Sverige!

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen och ha en trevlig resa med många fina upplevelser

Taina sa...

Stort grattis på födelsedagen!!!

Marina pa Kreta sa...

Grattis på födelsedan!
Hoppas ni får en minnesvärd weekend!
Perastika apo oli tin Kriti!

Annika sa...

Stort grattis idag på 20-dagen!!
KUL med kalas och plundring!
Ha en toppendag!!

Äventyret framtiden sa...

Ett hjärtligt och stort grattis på födelsedagen!
Hoppas att den blir fin vid gudarnas boning!

Allt gott som bara tänkas kan!

Lenanikou sa...

Grattis! Ska du till Litochoro? Vackert blir det nog varthän ni åker

Gunnar sa...

Gratulerer med dagen, som man säger det nordiska grannlandet i väst. Önskar dig en god tur till berget.

Coolaannna sa...

Grattis på födelsedagen!

Kram Anna

M sa...

Grattis på födelsedagen! Jag väntar på att få se dina vackra bilder! Hälsningar M

Peter sa...

Grattis! Du har faktiskt samma födelsedag som min mor, salig i åminnelse...

Eva in Athens, Greece sa...

Grattis Ingabritt! Hoppas du har en underbar dag!
Håller tummarna för din hälsa och jobb.
Grattiskramar

Grekland nu sa...

Karin - Precis, en upplevelse är bästa presenten, det tyckte jag också!
Tina - Tack! Det där man säger ibland om god hälsa utan att riktigt tänka på innebörden betyder mycket just nu för mej!
Anneli - Vi njuter i högsta grad!
Inga-Britt - Du har helt rätt, våra små utflykter brukar bli lyckade och det är den här också hittills!
Mini - Stort tack!

Grekland nu sa...

Monika - Vad härligt det låter att du kan fira sådär i vardagen! Det är en konst som jag också försöker leva efter och blivit lite bättre på med åren.
Birgitta - Tack! Vi kan prata i telefon en annan dag.
Anonym - Tack!
Taina - Tack för gratulationerna!
Marina - Tack, vi har det bra hittills! Και ευχαριστώ για τις ευχές σου από την Κρήτη!
Annika - I hastigheten läste jag på "20-årsdagen", hahaha... tack i alla fall!
Pettas - Nog är gudarnas boning imponerande minsann! Idag blåser det isvindar dessutom från toppen, brr. Men vi har det mysigt ändå!
Lena nikou - Precis, vi är i Litochoro. Och det är verkligen jättefint, med utsikten mot havet och det enorma berget i bakgrunden.
Gunnar - Tack!
Coolaanna - Tack (och välkommen till bloggen!)
M - sätter in lite bilder när vi kommit hem igen.
Peter - Tack! Jag minns att du skrivit om din mamma födelsedag på din blogg en gång och att det var samma som min...
Eva - Tack, Eva!

Åsa sa...

Grattis i efterskott, hoppas du hade en bra dag!

eija sa...

STORT GRATTIS (lite försenat)!! Hoppas ni hade en fin utflykt till Olympos. Det är SÅÅÅÅ fint där, men den resan tog hemskt hårt på mina fötter för många år sen :-)!
Ha ett trevligt veckoslut!

Anonym sa...

Ett försenat GTRATTIS!