Sidor

fredag 20 januari 2012

En salig livsblandning


Går fortfarande och väntar på ett viktigt besked, men tills det kommer pågår livet som vanligt. Detta kära liv som innehåller både det ena och det andra. Idag var jag på en begravning (en gullig liten granntant som brukade vinka till mej från balkongen har avslutat sitt liv, 92 år gammal) och i förrgår på en förlovningsfest. Dessutom föddes ett barn i huset mitt emot. Denna saliga livsblandning bara i mitt allra närmaste grannskap.

Jag har gjort klart ett reportage, varit på konsert i Veria, druckit namnsdagskaffe med svärfar och skrivit verksamhetsberättelse inför svenska föreningens årsmöte. Jag har sett den norska filmen "Engelen" (på dvd), börjat läsa "Drömmen förde dej vilse" av Anna Jansson och jag har varit på körövning. Och jag har hittat årets första tussilago som trotsat is och kyla...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, visst är livet fantastiskt och omväxlande, både glädje och sorg. Hoppas beskedet du väntar på kommer att vara glädjande.
Tack för trevlig läsning så gott som varje dag.
Hälsningar Lena

Musikanta sa...

Det livet möter jag ofta, ena dagen begravning, andra dop, tredje bröllop. Som det ska vara. Dop i morgon med bl.a. psalmen "släkten följa släktens gång" ville farmor ha. Dvs. Härlig är jorden :-)!

Håller tummarna för att det ska bli ett bra besked!
Kramar från Ingrid

Äventyret framtiden sa...

Tummarna, nu med halvvantar på, står högt upp i skyn för att det skall bli ett bra besked du får.

M sa...

Ja, utan att känna dig kan jag bara instämma med övriga kommentatorer: jag hoppas beskedet du väntar på blir glädjande. För mig är din blogg en ljusstrimma i en värld som ter sig alltmer svart och osäker och där man dagligen måste kämpa för att inte dras ned i förvirring och uppgivenhet. Ja, livet är fantastiskt och stort! Ha en skön helg! Hälsningar M

Grekland nu sa...

Lena - tack för din omtanke och dina snälla ord! Är just nu inne i en fas då jag uppskattar allt "vanligt" liv mer än nånsin...
Musikanta - Härlig är jorden är en underbar psalm, sommar som vinter. Och jag tackar för dina tummar!
Pettas - dina stackars tummar får du väl snart ont i, så länge som du hållit dom :)! Men jag är verkligen glad över er alla som bryr er och hoppas på det bästa.
M - tack snälla! känner mej mycket hedrad över att få vara en "ljusstrimma"! Det är inte alltid lätt att vara positiv i allt som händer omkring oss, men kanske det just då är bra att fokusera lite extra på sånt som är bestående trots krisen: musik, natur, mänskliga möten. Skön helg till dej också!

Anonym sa...

Mänskliga möten!!!! Det är något stort i livet. Därför har jag några bloggar som angår mig mycket.
Måtte nu du få glädjande besked. Du som äter bra och lever sunt.....
Stor kram från Eva i Tyresö

Grekland nu sa...

Eva - tack! Och hur konstigt det än låter, så visst kan man uppleva en form av mänskliga möten även via en blogg, det håller jag med dej om!